* otkazane su nakon samo jedne prikazane sezone ili nakon jedva snimljene druge

* otkazane su jer u TV kući FOX rade idioti

Ove serije su lični izbor kreatora liste koji su se vodili mnogim referiranim stvarima kod izbora, kao npr. da li su ih gledali ili su iole upućeni u radnju serije.

Svesni smo da su neke druge, mnogo zvučnije i možda primerenije listi i da smo mnoge izostavili, ali kada se sve svede, ovo je naš izbor, ovih 25 naslova.

Budite slobodni, pa nam ukažite ako smo koju nepravedno preskočili i navedite i vaše favorite za ovu listu.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

25. LIFE ON MARS (US)

Američka verzija britanske BBC-ijeve serije istog imena u Americi nije doživela drugu sezonu, čak je pre finala prve sezone ABC objavio da neće biti druge sezone. Uprkos jako dobrim i poznatim glumačkim imenima kao što su Harvi Kitel, Majkl Imperioli ili Džejson O’Mara seriji nije bilo spasa. Kao prvo – previše miksa žanrova (sci-fi, krimi, triler i drama), a nesnalaženje u istima. BBC-ijeva verzija je doživela i drugu sezonu kako su i planirali, imala je i planirani kraj, dobila je i BAFTA nagradu, ali nemaštovitost američkih kreatora serije i doslovno kopipejstovanje je dovelo američku verziju do njenog potpunog ukidanja.

24. REVOLUTION

Još jedan hit u najavi, a opet prvenstveno zbog dvojca autor/producent u ovom slučaju Eric Kripke (tvorac ultrapopularne serije Supernatural) i J.J. Abramsa. Takođe kako je u pitanju postapokaliptični sci-fi sa veoma kvalitetnim kastom očekivanja su bila izuzetno velika i najavljivana je kao veliki hit. Priča je počela dobro i to je izgledalo dobro, ali je imala i presmešnih stvari koje nisam mogao progutati, a verujem i svi koji su je gledali. Nestanak čitavog električnog sveta na prekidač i vraćanje u “kameno doba” je prilično naivno. Mačevi i ostalo, presmešno. Pored toga sam razvoj radnje i mlakost, kao i neuverljiva gluma su razlozi zbog kojih sam ja odustao. Krivac za slabu gledanost ove serije prvenstveno je NBC. Nakon što su prvih deset epizoda stavili u najgledaniji termini odmah nakon megapopularnog The Voice šoua, napravili su pauzu od skoro tri meseca kad su pustili preostalih deset epizoda, što je za novu seriju pogubno. Sa drugom sezonom su startovali dobro, ali su opet menjali termin, ustupajući mesto za Blacklist i još neke, tako da je serija otišla u propast. Bilo bi bolje da su je otkazali nakon prve nego što su fanove maltretirali još jednu sezonu.

23. TOUCH

Stiče se utisak da je ova triler serija bila preveliki inteligentni zalogaj za gledaoce (a i tvorce iste!) jer ona ima premisu da navodi na razmišljanje. Prvu sezonu sam pogledala u dahu jer je zaista bila nešto sveže i novo, a i Kifer Saterlend je uvek dobar razlog da se zadržite pred malim ekranima. Priča o novinaru Martinu čija je supriga poginula u terorističkon napadu na Ameriku 9. septembra i njegovom autističnom sinu koji ispoljava neke natprirodne sposobnosti. Serija je počela sa emitovanjem 22. marta 2012. godine, a ukinuta je 9. maja 2013. godine nakon zadnje epizode druge sezone, po odluci producentske kuće Fox, naravno. Druga sezona i nije bila toliko loša, ali je kreativnost ljudi koji rade na njoj opala i olako dobijamo neke odgovore. Šteta, velika šteta jer je inteligentno posloženih serija sve manje, a ova je spadala u takve.

serije 2

22. INTELLIGENCE

O seriji se mnogo pričalo mesecima pre i najavljivana je kao potencijalni hit pre svega zahvaljujući odličnom kastu sa Džošom Holovejem (Lost) i Mardž Helgenberger (CSI Las Vegas). U pitanju je akcioni sci-fi. Džoš igra Gabriela Vona, operativca kome ugrađuju specijalni čip u mozak, koji mu omogućuje neverovatne sposobnosti, tj. pretvara ga u superkompjuter koji može hakovati svaki mogući sistem, a posebna mogućnost je sasvim slučajno otkrivena – replikacija mesta zločina do najsitinijih detalja, preko dostupnih informacija. Naravno, odmah ga uključuju u specijalnu jedinicu sajber krajm agenciju koju vodi Lilian Strand (Helgenberger). Prilično zanimljiva priča, odlični glumci i impresivni specijalni efekti ipak nisu spasili ovu seriju od otkazivanja. Pilot je imao priličnu gledanost, a onda je CBS prebacio seriju iz termina utorkom, posle NCIS, na ponedeljak, gde je inače lavovska borba sa ostalim serijama. Usledio je pad gledanosti i CBS je seriju, nažalost, otkazao nakon prve sezone.

21. 666-PARK AVENUE

ABC-eva supernatural serija je obećavala prvenstveno zbog interesantne priče i glumačke postave sa Teri O’Kvinom (Lost) na čelu. Teri tumači milionera Gejvina Dorana, vlasnika velike zgrade na Menhetnu, na adresi 999 Park Avenue koju vodi sa suprugom Oliviom (Vanesa Viliams). Tu se doseljava mladi par Džen Van Vin (Rakel Tejlor) i Henri Martin (Dejv Anejbl) koji su primljeni na mesto asistenta upravnika zgrade. Ubrzo shvataju da sa zgradom, kao i sa vlasnicima nije sve u redu i da su umešane mračne sile. Tako su iz epizode u epizodu otkrivali misteriju zgrade malo po malo, ali u isto vreme ih je zgrada zavodila svojim mračnim šarmom. Priča mi je bila veoma zanimljiva, sa veoma dobrim rolama vodećih glumaca. Atmosfera mi je imala šmek Rozmarine bebe i sve je to dobro izgledalo. Međutim, serija nije ostavila takav utisak na širi auditorijum i imala je veoma lošu gledanost. ABC je seriju ukinuo iz redovnog prikazivanja četiri epizode pre kraja, koje je naknadno pustio na leto iste godine.

20. KIDNAPPED (2006–2007)

Ovu seriju sam slučajno upratila i oduševila me na prvu jer je tada bila nešto novo i sveže. Priča o kidnapovanom dečaku moćne i bogate porodice Kejn. Čini se kliše, ali nije. Ne krije se tipična priča o novcu iza kidnapovanja, FBI agent koji istražuje ima dosta ličnih demona i drugo, serija je bila jako dobro zamišljena. U svakoj budućoj sezoni trebala je da se oslanja na neki novi slučaj kidnapovanja, a taj slučaj rešavaju bivši FBI operativac Lusian Nep (glumi ga sjajni Džeremi Sisto), njegova pomoćnica Tarner (Karmen Ejogo) i prekaljeni FBI agent Latimer (Delroj Lindo). Međutim, nakon prikazane prve sezone i 13 epizoda serija je samo ukinuta bez previše konkretnih objašnjenja. Najviše je šteta jer je imala potencijala za razradu ogromnih razmera i sjajnu i uverljivu glumačku postavu.

serije 3

19. THE TOMMOROW PEOPLE

Jedna od priličnog broja serija koje je CW kuća pokrenula u poslednjih godinu dana. Ja sam je pratio od početka i od samog starta je imala CW pečat, mnogo mladih, manekenskih proporcija, ljudi okupljenih oko neke supernatural priče. U ovom slučaju radi se o ljudima koji su sledeći korak u evoluciji i poseduju određene moći kao što su telepatija, telekineza i teleportacija. Naravno, vlada ih prepoznaje kao pretnju ostalim “normalnim” ljudima i osniva specijalnu jedinicu koja ih hvata, a neki od njih rade za tu jedinicu. Tako imamo dve suprostavljene strane. Serija je prilično dobro urađena sa savim dobrim efektima, a i priča je bila solidna. Međutim, našla se u mnoštvu CW serija i kad je došao rez platili su glavom. Glavni konkurent je bila serija Beauty and the Beast, koja je obnovljena za treću sezonu dok je The Tomorrow People otkazan nakon prve.

18. MISSING

Serija sa tri sjajna glumačka imena: Šon Bin, nikad popularniji, predivna Ešli Džad i trenutno jako traženi Klff Kurtis. Misteri triler. Priča zavijena u omot tajanstvenosti, bivšoj CIA operativki nestaje sin na putovanju u Rimu. Serija je prikazana premijerno 17. maja 2011. godine, a otkazana je tačno godinu dana kasnije. Nakon „narudžbine“ od deset epizoda da je ABC otkaže samo tako. Saopštenje u obliku konkretnog obrazloženja zašto? Nema! Nagađa se da je niska gledanost osnovni razlog i lošije kritike koje niko nije očekivao. Ni mi nismo očekivali da će biti tako brzo otkazana.

17. BELIEVE

Još jedna serija sa dobrim predznacima. Ti predznaci su kreator Alfonso Kuaron, proslavljeni pisac/režiser koji iza sebe ima filmove kao što su Gravity, Harry Potter, Children of Men i Y tu Mamá También. Drugi je J.J. Abrams, kao producent serije, a o njemu sve znamo. U centru je mala devojčica Bo koja poseduje neverovatne moći. Nju iz ruka Orkestra – vladinog tajnog programa koji vodi Dr. Roman Skuras (Kajl MekLahlan), spašava Dr. Milton Vinter (Delroj Lindo) koji je takođe do tada radio za Orkestar. On potom uz pomoć svojih saradnika iz zatvora, trenutak pre nego će biti pogubljen, spašava Viliam Tejt Jr. (Džejk MekLaflin) i poverava mu Bo na čuvanje. Iako sam bio pravo zagrejan za ovu seriju, polako, ali sigurno je zainteresovanost opadala. Iako zanimljiva, sa dobrim glumcima i produkcijom, sa nekim baš odličnim efektima, priča je nekako mlako tekla i brzo zapala u određeni šablon koji se ponavljao iz epizode u epizodu. Po meni to je pravi razlog zašto je gledanost opala jer se od potencijalne drugačije i zanimljive serije pretvorila u još jednu seriju gde epizode liče jedna na drugu, samo se ubace neki novi likovi. Tako je nakon prve sezone i otkazana.

****Ovde bi se osvrnuo i na gore pomenutog J.J. Abramsa. Rekoh da je on jedan od predznaka koji u najavi obećavaju kvalitetnu seriju. Međutim, nakon evo skoro kraja ove godine čak tri njegove serije su otkazane: Believe, Almost Human nakon prve sezona, a Revolution nakon druge. Ako tu još dodamo i Alcatraz, zapitam se da li je on predznak za kvalitet ili za katastrofu***

serije 4

16. SHARK

Možda se ova serija nije ni trebala naći na ovoj listi jer ima podosta epizoda za dve sezone, ali je moj lični izbor jer sam je baš pratila i nisam mogla verovati da je otkazana. Ok, jeste kliše priča na neki način, fantastični i jako sposobni advokat iz Los Anđelesa Sebastian Stark napušta svoj posao kao branilac bogatih klijenata i metoda da ne radi uvek po zakonu i okreće se kancelariji državnog tužioca, ali tempo serije nije držala samo ta priča nego i priča dalje, oko njegove porodice. Imamo i prelepu Džeri Rajan kao nadređenu Šarku, zanimljiv je i taj odnos. Neki navode da su glavni razlozi otkazivanja ove serije loš tajming prikazivanja i Džejms Vuds. Lično, mislim da ukidanje ove serije samo ide na dušu CBS kuće koje je sama potpisala presudu ovoj seriji promenom termina emitovanja u drugoj sezoni. Vuds je jednako fantastičan kao i u prvoj, ali da, možda i ima istine u tome da je bio težak za saradnju, ali glumac njegovog kalibra često i treba da bude težak za saradnju i da ne pristaje na svakakve kompromise.

15. THE EVENT

NBC je imao promotivnu kampanju za ovu seriju, kakvu je malo koja serija uopšte imala. Miks sci-fi/akcije i političke drame sudeći po kampanji je obećavao dosta. Serija prati Šona Vokera (Džejson Riter) koji na je na krstarenju sa svojom devojkom Leilom (Sara Romer) i planira da je zaprosi. Iznenada ona nestaje bez traga. On kreće u potragu i upada u neverovatnu zaveru vlade. Tu je i NLO koji je pre 60-ak godina pao na tlo Aljaske. Posadu zarobljava američka vlada i drži ih sve te godine zatvorene u specijalnom komlpeksu na Aljasci. Novi predsednik dolazi na vlast, saznaje za tajni kompleks i tada nastaje totalni haos. Gledanost serije je konstantno opadala, pa je čak bila i prekinuta jedno vreme, kao predah, pa je nastavljena na proljeće. Potez totalno samoubilački jer jednu seriju koja se ionako bori za život, staviti na toliku pauzu je bio pucanj u slepoočnicu. Kritičari su lošu gledanost još pripisali i prilično komplikovanom prikazu radnje koja je neprestalno skakala iz jednog vremenskog perioda u drugi, tako da je verovatno Amerikancima pripala muka gledajući to. Meni je smetalo to što likovi nisu posebno razrađeni i što je gluma bila na “onako” nivou uprkos odličnoj produkciji i kvalitetnom kastu na papiru. Posebno me nervirala glavna glumica Sara Romer koja ima ukupno dva izraza lica i ne znaš da li plače ili se smeje. Nakon sramotno male gledanosti serija je otkazana.

serije 5

14. DEAD LIKE ME

Ovo je možda više tinejdžerska senzacija bila no ozbiljna serija, ali je radnja ove serije itekako jedna od najoriginalnijih ikada. Kosači smrti u slobodnom prevodu, sa elementima komedije. Zato sam bila neprijatno iznenađena kada je prekinuto snimanje ove serije. Kao glavni razlog ukidanja se navodi nedovoljno dobar rejting za željenu treću sezonu, ali je pravi razlog ukidanja serije zapravo gubljenje interesovanja ljudi koji su radili na njoj, a naravno treba uzeti u obzir i rani odlazak Brajana Fulera, jednog od producenata i kreatora koji je imao mnoge važne zamerke, a one nisu uzete ni u razmatranje. Bilo kako bilo, serije više nema, a napravljen je film imena Dead like Me: Life After Death kao svojevrsni završetak koji se nije proslavio.

13.  AWAKE

Još jedna NBC-eva serija sa priličnim potencijalom, koji je proistekao iz prilično zanimljive i neobične priče. Naime priča prati Majka Britena (Džejson Ajsaks) detektiva LAPD, koji doživljava saobraćajnu nesreću zajedno sa suprugom Hanom (Laura Alen) i sinom Reksom (Dilan Minet). Nakon toga njegov život se pretvara u noćnu moru. Živi naizmenično u dve dimenzije. U jednoj je nesreću preživela supruga, a u drugoj sin. Jedino ih razlikuje po crvenoj traci oko ruke, koju u jednoj dimenziji ima, a u drugoj nema. Rastrzan između drame koju ima istovremeno sa sinom i suprugom, a zbog gubitka jednog ili drugog. Takođe na poslu upada u haos jer postaje prilično čudan i sumnjiv kolegama zbog načina na koji rešava slučajeve koristeći informacije iz dve realnosti u kojima živi. Iako je imala relativno dobre kritike, posebno na račun glume Džejsona Ajsaksa, gledanost je bila veoma loša. Meni lično je serija bila zanimljiva, ali izgleda da u moru serija koje u zadnjih par godina izlaze nije imala ono nešto za šta bi se zakačili gledaoci.

12. INVASION

Serija koja se pojavila u jako nezgodno vreme. Inspirisana je strašnim uraganom Katrina koji je odneo oko 2000 ljudskih žrtava i mnoge je ljude ostavio bez doma. Skoro sigurno se nije održala zbog preranog pilota jer je uragan Katrina poharao južnu obalu SAD u avgustu 2005. godine, a serija je startovala iste godine krajem septembra. Iako uragan Katrina nije ostavio alienske ostatke u seriji se vidi jasan taj fiktivni prelaz sa realnosti na sci-fi. Međutim, rane su sigurno bile presveže za ovu fikciju i ne tako lošu seriju, ako se ja pitam, ali je povučena sa ABC nedugo nakon starta, a zadnja epizoda je prikazana 17. maja 2006.godine. Moram istaći na momente odličnu glumačku ekipu predvođenu Viliamom Fičnerom, a jos su glumili i uvek odlična Kari Mačet i Edi Sibrian.

serije 6

11. FLASHFORWARD

Još jedna serija koja je imala sve predispozicije da postane veliki hit. Prvi razlog je dvojac Brenon Braga/Dejvid S. Gojer (producent/pisac) koji iza sebe, svaki pojedinačno, imaju neverovatne hitove kao što su Star Trek, 24 (Braga), Blejd, Dark Knight triologija, Man of Steel (Gojer). Odličan izbor glumaca sa Džozefom Fajnsom, Džon Čo, Džek Devenportom, kao i vrhunska produkcija bile su još jedan adut ove serije. ABC je dugo tragao za naslednikom Losta i mislilo se da je FF taj. Međutim, termin prikazivanja, rezervisan za tzv. “Family hour” nikako nije bio pogodan za FF u kome ima mnogo nasilja, psovki, krvi, seksa, što je u mnogome uticalo na slabu gledanost. Drugi razlog je serija V, SF serija ABC kuće. ABC nije želeo da izdvoji toliku veliku sumu da bi zadržao i FF i V, tako da se odlučio za V, a FF otkazao. V serija je takođe otkazana nakon sledeće sezone.

10. BLACK DONELLYS

Ova krimi drama je startovala 27. februara 2007.godine na ozbiljnoj televiziji NBC i obećavala je puno, kako pričom, tako i učešćem potencijalno velikih budućih glumačkih imena kao što su Džonatan Taker ili Olivia Vajld. Ipak, za priču o irskoj braći u Njujorku i organizovanom mafijaškom kriminalu bar su glumce iz Irske ili irskog porekla, narečja, govora trebali angažovati. Osnovna stvar. Nezainteresovanst publike svakom prikazanom epizodom dalje i sve manji rejting, lošim i prebrzim scenariom dešavanja radnje, ova serija je ukinuta iste godine, za nepuna tri meseca – tačnije 14. maja.

9. HOSTAGES

CBS-ov politički triler je u najavi obećavao zanimljivu novu seriju. Produkcija je bila odlična, a glumačka imena za svako poštovanje. Naslovne uloge poverene su poznatim i priznatim filmskim glumcima kao što su Dilan MekDermot i Toni Kolet. Toni igra uspešnuog hirurga Dr. Elen Sanders, pred kojom je operacija karijere. Naime, treba da operiše američkog predsednika. Samim tim izborom upada u političku zaveru i dovodi celu porodicu u životnu opasnost. Serija je imala dobru priču i glumce da je iznesu. Međutim sama priča, iako veoma dobra, je sama sebi bila protivnik, jer je više odgovarala format mini-serije, nego seriji koja će ići nekoliko sezona. Gledanost je padala sa svakom epizodom, tako da je CBS odlučio da je otkaže, ali je pustio svih 15 snimljenih epizoda.

serije 7

8. CAPRICA

Ova sci-fi serija je predstavljala spinof prikvela serije Battlestar Galactica. Dakle, priča pre prave priče o ljudima, pre onih koje znamo iz BSG. Planeta Kaprika, porodice Grejstone i Adama, oko 50-ak godina pre dešavanja radnje u BSG. Već u konstrukciji „spinof prekvel“ imamo problem. Međutim, to nije jedini problem serije, osnovni i gorući po mom mišljenju je Sufy, time se dalo do znanja da ovo nije projekat za neku dalju budućnost, već se seriji pristupilo jako neozbiljno. Tome svedoči i mlako interesovanje publike, prebacivanje prikazivanja serije na druge stanice i na kraju njeno potpuno ukidanje 2010. godine.

7. TERMINTOR:THE SARAH CONNOR CHRONICLES

Ne znam ima li više pisati smisla čija je ovo serija bila, koje tv kuće – samim njenim otkazivanjem zaključak se nameće – FOX. Mada, propast ovakvih projekata je neminovna u nekom trenutku jer je ova serija na neki način spinof prikvela filma Terminator i opet je Sufy umešao prste u sve, otkupivši prava prikazivanja i eto, otkazana serija. U čemu je najveći adut serije, pitate se? Pa, Lena Hidi je Sara Konor. Da, kraljica Sersei iz serije Game of Thrones. Tu smo dobili samo mali deo njene veličine, u GOT-u i daljim projektima ostalo. Ako ni zbog čega drugog najviše je šteta zbog nje i tone fanova koja se do kraja borila da se serija obnovi za treću sezonu, a od FOX-a hladan tuš – nećemo, jer možemo da nećemo. Uaaaaa Fox!

6. ALMOST HUMAN

Jedna od najiščekivanijih serija za mene, neslavno je završila nakon jedne sezone. Očekivanja, ne samo mene, već mnogih ljubitelja sci-fija, a posebno što je radio dvojac J.H.Wyman/ J.J. Abrams (kreator/producent) koji je radio i izuzetno uspešnu i gledanu The Fringe. Uz glumački duo Karl Urban/Majkl Ili očekivanja su bila još veća. Radnja je smeštena u budućnost, gde detektiv Džon Keneks (Karl Urban) dobija za partnera, Androida Doriana (Majkl Ili). Serija je imala odličan i gledan pilot. Produkcija je na vrhunskom nivou i interakcija između glavnih glumaca je izuzetno kvalitetna i zabavna. Serija je dobila i Emmy nagradu za specijalne efekte. Ono što nije valjalo je nerazrađeni slučajevi, ostali likovi, tako da je gledanost pala. Ipak, očekivalo se da bude druga sezona, ali se FOX odlučio za The Following sa Kevinom Bejkonom i Almost Human je otkazan.

serije 8

5. RIVER

ABC-ova serija je u najavi izazvala veliku pažnju javnosti i svi su očekivali jedan paranormalni/avanturistički horor koji će da dominira sa bar nekoliko sezona. Razlog za ovo je bio taj što je kreator serije Oren Peli, režiser i pisac Paranormal Activity sa kojom je stekao slavu. Ja kao ljubitelj horora, iako nemam neku ljubav prema find footage filmovima, očekivao sam mnogo od serije. Priča ide: poznati istraživač Dr. Emet Kol (Brus Grinvud) je nestao sa svojim brodom u Amazonu. Njegova supruga Tes (Lesli Houp) ga neumorno pokušava naći. Iznenada se pali signal sa Emetovog odašiljača. Emetov dugogodišnji producent Klark (Pol Blektorn) ubedi Tes da će kuća za koju radi finansirati spasilačku misiju, ako dozvoli da se čitava potraga snima kamerom. Ona pristaje, a u potragu se uključuje i njen sin Linkoln (Džo Anderson). Okuplja se ekipa i kreću u Amazon u potragu za Emetom. Tamo će se suočiti sa mnogo gorim stvarima nego što je amazonska prašuma i njene zveri. Što se mene tiče ova serija nikako nije trebala biti otkazana. Imala je određenih nekih propusta, a većina se tiče raznih klišea koji su se pokazivali kako u radnji tako i u likovima, kao i nedovoljna razrada istih. Međutim serija je imala i mnogo , usudim se reći, genijalnih momenata i ideja. Sam ambijent Amazona je kao izmišljen za ovu seriju. Neverovatni paranormalni događaji u koje upada čitava ekipa su bili pravo uživanje. Međutim, serija je imala samo osam epizoda i jednostavno nije joj dato da se razvije kako treba, tako da je i gledanost bila veoma slaba. ABC je otkazao seriju nakon prve sezone. Moje mišljenje je i dalje da je ovoj seriji trebalo pružiti šansu, tj. dati joj proctor za još nekoliko epizoda kako bi se priča potpuno razvila. Netflix je bio u pregovorima da je preuzme, ali su na kraju odustali, nažalost.

4. ALCATRAZ

O ovoj seriji i njenom ukidanju se i dan danas raspravlja. Mogu da pokušam sa svog gledišta objasniti zašto jer nisam previše oduševljena serijom kao najzagriženiji fanovi, ali priznajem da je jako intrigantna. Priča o istrazi policijskih detektiva koji istražuju misteriozan nestanak čak 340 zatvorenika famoznog zatvora. Sjajna ideja, originalno zamišljeno, ali traljavo izvedeno. Neke ideje su samo dobre na papiru, ali možda je i do TV kuće, da, u pitanju je FOX. Omiljeno saopštenje te kuće: nedovljno dobra da se obnovi za drugu sezonu. Ne samo za ovu seriju, to je maltene krilatica te TV kuće. Zašto, kada je imala sve, glumce, priču, triler, misteriju, čak i sCI-FI elemente? Imala je i JJ Abramsa kao kreatora, čovek je dokazan. Ne znam, možda je FOX postala nedovoljno inteligentna TV kuća da prepozna kvalitet i da zadrži konstantan šou. Procenite sami.

3. TERRA NOVA

Oh, taj FOX. Zato ja gledam samo HBO i povremeno sad AMC, ali od FOX-a i njihovih serija bežim kao đavo od krsta jer meni niko neće da ukazuje šta valja, a šta ne valja od serijskog programa, a oni to uporno rade svojim postupcima. Opet originalna serija, dobar glavni glumac i naravno, otkazivanje serije pre finala prve sezone. Da ovo nije toliko ustaljeni šablon ove TV kuće ne bih bila ovoliko sarkastična, ali kada jeste. Priča ove serije nas vodi istovremeno i u budućnost, ali akcenat je na prošlosti. Zaista, originalna ideja koja je dosta dobro realizovana, ali joj je izgleda dato nedovljno dugo vremena da zaživi. Serija je premijerno prikazana 26. septembra 2011. godine i to dvočasovnom epizodom, a zadnja epizoda je prikazana 19. decembra iste te godine, takođe finalem od dva sata. FOX je naravno odbacio mogućnost snimanja druge sezone time što je unapred dato saopštenje da se serija dalje neće prikazivati na toj stanici. Međutim, ostala je otvorena opcija prelaska u drugu TV kuću, ali se do sada nije realizovala ideja niti ima naznaka da će ikada biti obnovljena.

serije 9

2. DRACULA

Ova serija je trebala da bude jedan od najjačih aduta NBC kuće ikada. Krenula je sa prikazivanjem u oktobru 2013. godine, da bi u maju 2014. godine bila otkazana. Pokušaj zajedničke produkcije dve različite filmske škole – amerikanaca i engleza – nije urodila plodom, ali nije samo to bio kamen spoticanja. Desio im se Džonatan Ris Mejers. Nesumnjivo, radi se o pretalentovanom irskom glumcu, ali je uz to i neuspešno lečeni alkohličar i sklon depresiji, pokušaju samoubistva, kombinovanju alkohola sa tabletama i zavisnost od istih, a odnedavno, kako se šuska, i sklon težim drogama – kokainu. Kombinacija svega toga morala je da se odrazi i na njegovu glumu, a tačka preloma je ova serija i otkazivanje iste nakon jedva deset epizoda. Ne, u Drakuli nije ni približno briljirao, kao npr. u seriji Tudors, u Drakuli je na momente preglumljivao, na momente bio nedovoljno uverljiv, u svakom momentu je bio drugačiji. U seriji ni druge stvari nisu štimale, kao npr. pokušaj režisera da da novi, sveži osvrt na najpoznatijeg vampira ikada i da izmeni par sitnica koje su postale velike stvari. Ostatak glumačke postave je isto nedovoljno pažljivo izabran sa većinom nepoznatih imena i ispostavilo se da će ta imena ostati i dalje nepoznata. Da napomenem, ova serija drži visoko drugo mesto jer je otkazana u neočekivano rekordnom roku.

1. FIREFLY

Sci-fi serija koja je, iako prikazivana jednu sezonu, dobila kultni status i armiju fanova. Ekipu svemirskog broda Firefly predvodi harizmatični kapetan Malkolm ‘Mal’ Rejnolds, koga igra sjajni Natan Filion, poznat i po vrhunskoj ulozi u seriji Castle. Njegova posada se bavi raznim sumnjivim poslovima upadajući u razne avanture. Ostala ekipa je takođe odlična. Nekoliko je razloga zašto je serija otkazana. Glavni krivac je FOX kuća koja se izblamirala tako što je epizode puštala pogrešnim redosledom, što je napravilo konfuziju kod gledalaca, a time izazvala i slabu gledanost. Takođe, pričalo se i o sukobu između FOX-a i kreatora serije Džosa Vidona. Kako god, serija je otkazana nakon jedne sezone, ali je ubrzo postala hit na netu, ima armiju fanova i jedna je od najvećih promašaja FOX-a obzirom na potencijal koji je imala i slavu koju je stekla nakon otkazivanja.

Autori: Suzana Bunić i Saša Pešikan

serije 10