Evo nešto i za nepopravljive romantike, za sve one koji čvrsto veruju u sudbinsku ljubav. Dugi niz godina Akiva Goldsman (Akiva Goldsman) sticao je renome, dokazujući se u filmskoj industriji kao uspešan producent i sposoban scenarista. Konačno, shvatio je da je došlo vreme da se okuša i u ulozi režisera. Njegov rediteljski prvenac obrađuje teme ljubavi, dotiče se večite borbe između dobra i zla, razmatra čudesne veze koje nekoliko ljudskih sudbina spajaju u skladnu celinu. Takođe se kroz priču provlače neke afirmativne ideje, oličene kroz altruizam i humanost, kao i potragom za smislom života.
Inspiraciju da snimi jedan nadrealni film, smešten u vremenskom periodu od davne 1895. godine, pa sve do sadašnjosti, pronašao je u zanimljivom romanu, autora Marka Helprina. Glavni protagonista ove bajkovite ljubavne priče je Piter Lejk (Colin Farrell), vešti lopov koji je odrastao po sirotištima Njujorka. Progoni ga bivši mentor, nemilosrdni demon, Pirli Soams (Russell Crowe), zadužen da širi zlo na području ovog megalopolisa. Simpatični lopov upada u kuću nekog bogataša sa namerom da je opljačka, ali tamo neočekivano stvari izmiču kontroli. Upoznaje dvadesetjednogodišnju crvenokosu lepoticu, Beverli Pen (Jessica Brown Findlay), bogatašku ćerku. Od prvog trenutka kada je ugledao, Piter je shvatio da se i od lopova može nešto ukrasti. Oseća da je pronašao sudbinsku ljubav, da mu je čestita devojka ukrala srce.
Kombinujući žanrove, gde nam u bajkovitoj atmosferi pripoveda melodramatičnu priču, začinjenu s malo horor sastojaka i trilerski postavljenim zapletom, režija je očigledno nastojala da probudi emocije kod publike. Možda čak i da dopre do srca, barem onih sentimentalnijih. Nesvakidašnji scenaristički koncept tendeciozno se ulizuje publici, praktično u svakom kadru. Uostalom, distribucija je namerno otpočela tamo negde za Dan zaljubljenih, a to je jasan parametar kako je filmskim radnicima iz Warner Bros. i saradnicima iz Village Roadshow Pictures najbitnija stvar bila da film dobro prođe na bioskopskim blagajnama.
Očekivanja ipak nisu ispunjena. Glavni razlog tome jeste diskutabilan kvalitet onoga što su ponudili. S tehničke strane, skoro i da nema zamerki. Uglavnom dopadljivi efekti (scene s belim konjem su korektno urađene), precizna fotografija (odlično oslikan zimski ambijent), prikladno dizajnirani kostimi gde se vodilo računa o različitim vremenskim epohama, malo šminke i diskretno kreirane neupadljive maske, zajednički doprinose da film poseduje prepoznatljiv vizuelni identitet. Zamerka se odnosi na ambiciozno adaptiran scenario, koji nije uspeo da fantaziju i melodramu stavi pod isti kalup, tako da radnja nema potrebnu konzistentnost. Sporiji ritam, sa par razvučenih sekvenci, kako bi se promovisala slojevitost narativa, otežavaju praćenje, pa je teško ostati fokusiran cela dva sata.
Prvoklasni glumački ansambl dosta je obećavao, ali stičem utisak da i nije bio na visini zadatka. Kolin Ferel je pružio zadovoljavajući performans, iz razloga što ovako napisani likovi odgovaraju njegovom glumačkom senzibilitetu. Anonimna Džesika Braun Findli, bez većeg iskustva solidno je iznela svoj lik, uz konstataciju da je kamera maksimalno eksploatisala njeno lepo lice. Ostatak glumačke ekipe je manje-više neupadljiv, bledunjav, pa je evidentno kako je Rasel Krou tek otaljao svoj posao, dok Vil Smit u neku ruku parodira samoga sebe, tumačeći lik Lucifera (tačnije Sudije kako su ga ovde predstavili).
Moram da naglasim kako je muzika možda ono najbolje u filmu. Sugestivni muzički aranžmani za koje su se pobrinuli proslavljeni Hans Zimer i Rupert Gregson-Viliams, proizvode ugodne zvuke, što nesumnjivo prija našem uhu. Kada se podvuče crta, utisak je da ova bajkovita ljubavna priča i nije baš ispunila visoka očekivanja, pre svega zbog nespretno sročenog scenarija i pomalo neubedljive glume, ali, da ne cepidlačim, film ima i dobrih strana, pa će romantične duše verovatno ovde pronaći nešto i po svom ukusu.
6/10
Autor: Boban Marković