Oskarovac Paul Haggis (Paul Haggis) snimio je kompleksnu ljubavnu priču u koprodukciji Holivuda i nekolicine partnerskih producentskih kuća s druge strane Atlantika, od kojih je glavni deo posla izneo belgijski Corsan. Radnja prati tri međusobno isprepletane priče koje se razvijaju na udaljenim lokacijama Rima, Pariza i Njujorka.
Proslavljeni pisac Majkl (Liam Neeson), koji je za svoj rad svojevremeno bio nagrađen prestižnom Pulicerovom nagradom, sada je ophrvan emocionalnim problemima i traži izlaz kako da prevaziđe mentalnu blokadu. Odlazak u luksuzni pariski hotel zgodan je izgovor da se nađe s ljubavnicom, kako bi proveli ugodne zajedničke trenutke. Seksipilna novinarka Ana (Olivia Wilde) je ambiciozna devojka i ona od matorog pisca traži puno više od običnog ljubavnika. Vidi u njemu mentora od koga traži podršku da i sama postane pisac jednog dana. Rastrzan između propalog braka s Elein (Kim Basinger) i burnom emotivnom vezom s znatno mlađom ženom, Majkl očajnički pokušava da završi svoj poslednji roman.
Mešavina realnosti i fikcije suptilno je upakovana u koherentni narativ oslonjen na tri različite, a u isti mah, ipak nekako povezane priče o ljubavi, o potrazi za izgubljenom srećom, za novom šansom da se iskupimo i donekle ispravimo nesmotrene greške i pogrešno donete odluke. Iskusni filmski vuk uspešno održava ritam brzom smenom kadrova, čime postiže savršen balans, prebacujući nas iz jedne u drugu, a potom iz druge u treću priču, pa tako redom sve do raspleta. Nedvosmisleno je da se takva ideja pokazala kao dobra, jer postupni pripovedački stil polako nas involvira i do kraja uspeva da nas totalno kupi i natera da se poistovetimo s nekim od glavnih protagonista.
Impresivna glumačka ekipa okupljena na setovima u čuvenim rimskim Cinecitta Studios, opravdala je ukazano poverenje. Liam Neeson i Olivia Wilde uopšte nisu loši kao ljubavni par jer se u njihovim zajedničkim scenama oseća strast, vidi požuda u njihovim očimna. Uz sve to imaju i par duhovito kreiranih dijaloga obogaćenih simpatičnim humornim sekvencama. Ništa manje zanimljivi nisu ni Adrien Brody (Adrien Brody) i Moran Atias (Moran Atias), gde nas sukob dva različita temperamenta odvodi u neočekivanom pravcu.
Treći par je dobio malo manje pažnje, mada su James Franco (James Franco) i, pogotovo, Mila Kunis (Mila Kunis) pružili sasvim dopadljive izvedbe, podsećajući nas na gorku istinu kako jaka ljubavna veza ponekad može da se izrodi u ogromnu mržnju koja donosi duševnu bol i patnju, gde stradaju ponajviše oni nevini (uglavnom su to deca). Uopšte posmatrano, emocije se šire na sve strane i osećaju se u svakom kadru.
Efektna fotografija uspela je da nam dočara prikladnu atmosferu obojenu romantičarskim tonovima. Uhvaćeni eksterijeri objektivom kamere na lokacijama Rima deluju zavodljivo, prosto nas nagone da se zaljubimo, da lakoverno zakoračimo u blud i nemoral. Na vešt rad kamermana, nadovezala se nepretenciozna muzička podloga, što skupa čini istinski audio-vizuelni ugođaj i daje poseban šmek ovoj ljubavnoj drami. Inteligentno napisana priča umešno preneta na veliki ekran zahvaljujući sugestivnoj režiji, ostavlja više nego povoljan utisak. Puno srce, ispunjena duša, blago razvučeni osmeh jesu očigledni parametri da je Paul Haggis ponovo uspeo da ispuni očekivanja i oživi i najskrivenije nade brojnih filmadžija koji su stali iza ovog projekta.
Emotivno bogata drama koja zaslužuje da joj pružite šansu, jer ima potencijal da obezbedi odličnu zabavu i složenom tematikom podstakne na razmišljanje i traženje odgovora na neka jednostavna životna pitanja. Moja topla preporuka se podrazumeva.
8/10
Autor: Boban Marković