Nakon gledanja prvog dela koji se pojavio 2013. godine i lošeg utiska koji je ostavio nisam mislila da ću imati volje da pogledam nastavak. Zainteresovao me je, i to sasvim slučajno, više nego primamljiv trejler koji je obećavao i nisam se razočarala. Za razliku od prethodnika, u kojem je samo zamišljena ideja dobra, a donekle i glavni negativac, ovde je ta ideja razrađenija, priča je dosta dobro posložena, glumci su manje poznati, ali mnogo više uverljiviji i sam film je pun alegorija i simbolike na svet danas.
Radnja je manje-više poznata. Godina je 2022. i SAD je postala tzv. „preporođena država“. Kriminal i nezaposlenost su na jako niskom nivou, a kako bi to i ostalo tako,vlada je smislila da dopusti svake godine dvanaestosatni period nazvan Pročišćenje. Tada su svi zločini dopušteni i legalni, a policija i hitna pomoć tu noć ne reaguju. Priča prati mladi par, momka i devojku po imenu Šejn i Liz koji imaju problema u vezi. Nekoliko sati pre početka pročišćenja otimaju im auto i oni se nađu sami na ulici. Leo je muškarac srednjih godina, policajac obeležen tragedijom gubitka sina. Odlučuje da se tu noć osveti čoveku koji je kriv za smrt njegovog sina. Eva je konobarica, samohrana majka koja živi sa ćerkom Kali i ocem koji umire. Oni žive u siromašnom predgrađu daleko od sigurnih kuća bogataša. Bivaju napadnuti, ali im u pomoć igrom slučaja stiže Leo. Njihove priče i sudbine se prepliću sa Šejn i Liz i oni moraju zajedno preživeti do jutra.
Režiser i scenarista i ovog dela je američki scenarista i režiser Džejms DeMonako. Moram priznati da je sada napravio pravi pogodak jer je ova priča dosta povezanija i razrađenija, dosta napetija i non-stop imamo neku akciju/dinamiku koja ne dopušta da nam postane dosadno. On je pomešao akcijsku dramu i revenge triler u jedno i kao krajnji produkt je dobio jedno sasvim solidno ostvarenje. U prvom delu imali smo dosta klaustrofobičnu priču koja se dešavala u jednoj kući. Ovde je režiser odlučio da hrabro “iskorači“ i priču preseli na ulice. Takođe sama esencija filma je u tome što se režiser osvrće na američko društvo i na način na koji se ono odnosi prema nasilju. Prvenstveno se misli na siromašniji deo stanovništva jer je priča i smeštena na prostor gde oni žive.
Glumačka postava je, za razliku od prvog dela, dosta skromnija, ali samo po imenima. U svemu ostalom je odradila bolji posao nego oni iz prvog dela. Najbolji posao, po mom mišljenju, je odradio američki glumac italijanskog porekla koga smo tek počeli da zapažamo u filmovima, Frenk Grilo (Frank Grillo). Odlično se snašao u ovom filmu i uverio me je da je baš taj lik kog glumi – očajnik na rubu koji ipak zna granicu između dobra i zla. Do sada je možda bio glumac iz senke, ali sve više dobija bolje role u zvučnijim filmovima i možemo se radovati njegovim novim filmskim ulogama. Moram takođe spomenuti i simpatičnu Karmen Ejogo (Carmen Ejogo) kao Evu, mada sam mišljenja da je mlada glumica Zoë Soul kao njena ćerka Kali bolje odglumila svoj deo. Zanimljiv je bio i lik izvesnog Karmela Džounsa (Michael K. Williams), čoveka koji je vođa takozvanog otpora prema Pročišćenju.
Da razjasnimo nešto: ovo nije neki sjajan i do sada neviđen, poseban film. Od mene je pokupio uglavnom superlative jer sam ga poredila sa prvim delom od koga je neuporedivo bolji na svim nivoima, osim možda što nema jednog upečatljivog negativca kao što je imao prvi, ali to je zanemarljivo. Moram mu dati neku realnu ocenu jer mi je držao pažnju sve vreme, ali itekako ima mana. Dosta nerealnih elemenata filma se odnosi na lakoću izbavljenja iz skoro, pa nemogućih situacija, u smislu nadbrojnosti. Takođe, poneki kliše elementi i nekreativne maske ne govore u prilog filmu. Mada je natpis na jednoj od maski – God (Bog) jako dobro urađen element filma, mada mislim da to neće svi zapaziti.
Nakon gledanja filma možete se zapitati zašto je režiser filma vreme dešavanja radnje stavio u 2022. godinu, našu bližu budućnost? Ja jesam i sklopila sam kockice. Iako je podosta nerealnih segmenata filma koji možda štrče pre nego pouka, ono što je realno je da se ovo zapravo dešava, samo ne na tako javan i eksplicitan način. Uvek će bogatiji biti zastićeni, a i dalje se neki ostali neće pitati šta je sa onima siromašnijima koji to nisu. Ovaj film, na neki suludi način, baš to pokazuje, svu nemoć niže klase.
6/10