Iako sam ovaj film pogledao pre skoro dva meseca tek sada sam se odlučio da sastavim nekoliko reči iz prostog razloga što je nakon ovog filma nemoguće sabrati utiske posle dan ili dva. Ves Anderson (Wes Anderson), svojevrsni guru savremenog umetničkog filma, uspeva da njegovo najiščekivanije delo do sada nimalo ne razočara njegove fanove, naprotiv. Pred vama se nalazi sto minuta vrhunske komedije umotane u šareni kolaž sa veoma bogatim i živopisnim likovima.
Radnja filma prati dogodovštine M. Gustava (Ralph Fiennes), čiji je posao da vodi i održava jedan od čuvenih evropskih hotela. Njegov verni pratioc je Mustafa, hotelski potrčko, koji je veoma dobar u svom poslu. Svojevrsni zaplet počinje kada na čitanju testamenta jedne od Gustavovih ljubavnica nestane veoma vredna slika za čiju su krađu okrivljeni upravo Gustavo i Mustafa. Oni pokušavaju da izbegnu pravdi dok ih prati beskrupolozni siledžija Džopling (Willem Dafoe), i dok se Evropa priprema za novi svetski rat. Ovo je najjednostavniji mogući opis radnje koja se prostire u čitav period između dva svetska rata, kao i sa čestim prelazima između prošlosti i sadašnjosti.
Ljubitelji filma koji nisu imali priliku da se susretnu sa radovima Vesa Andersona nalaze da su bajkovita scenografija i veoma raznoliki i postojani likovi najbitnije karakteristike ovog filma i takva je situacija sa čitavom kinematografijom ovog specifičnog i inovativnog režisera i scenariste. On vešto barata vizuelnim efektima, šarenom scenografijom, nestvarnim pejzažima i čestim statičkim postavljanjem kamere čineći da svaki njegov film stvara poseban svet. Jednostavno se svaki kadar filma može zaustaviti, posebno izučavati i eventualno smestiti u ram za slike. Sjajan dodatak svakom kadru predstavlja odličan izbor muzičkih celina.
Scenario je napisan nelinearno tako da se u njemu mešaju više vremenskih odrednica, ali one su sjajno napisane, deluju veoma koherentno i gledalac nema problema da ih prepozna i identifikuje. U prilog tome ide što je Anderson svaki deo izveo na specifičan i svojstven način kako bi još više olakšao gledaocu oko praćenja. Akcenat radnje i dijaloga je bačen na komediju, ali, kako radnja odmiče, film sve više prelazi u dramu sa elementima trilera i misterije.
Likovi u ovom filmu su veoma intrigantni i zanimljivi, počevši od samog glavnog junaka, pa sve do plejade sporednih likova koji su odlično ukomponovani u radnju. Dijalozi su direktni i oštri, bez nepotrebnog razvlačenja i zamaranja radnje, sa dosta ironije, sarkazma i satire.
Glumačka ekipa koja je uzela učešće u ovom projektu je, blago rečeno, impresivna. Većina njihovih likova je prošlo detaljan tretman kod šminkera i kostimografa, pa u ovom filmu izgledaju dosta drugačije. Ralf Fajns se potpuno izgubio u svom liku i pruža jedan vrhunski performans lika koji vešto balansira između beskrupuloznog šefa i dobroćudnog prijatelja, kao i između slatkorečivca i iskrenog cinika. Sjajnu podršku ima u malo poznatom Toniju Revoloriju (Tony Revolori) u ulozi potrčka, kao i u plejadi kvalitetnih glumaca od kojih ću izdvojiti Edvarda Nortona (Edward Norton) i Edrijena Brodija (Adrien Brody).
Ne postoji dovoljno reči koje bi opisale kvalitet i izuzetno pozitivan utisak koji najnoviji rad Vesa Andersona ostavlja na gledaoca. Vizuelni utisak, sjajan humor i izvanredni likovi čine da ovaj film bude nešto posebno, iako možda nećete biti zadovoljni konačnim raspletom.
10/10