Ovo je jedan veoma šarmantan i sentimetalan projekat koji će obradovati većinu gledalaca. Meri Popins je, u manjoj ili većoj meri, uticala na svakog od nas u detinjstvu i ovaj film dosta radi na nostalgičnoj bazi. Činjenica je da film u pojedinim trenucima ostavlja utisak čiste samopromocije, ali samo saznanje da je ovo biografski projekat svakoga zaintrigira i zainteresuje, iako definitvno nije stoprocentno urađen na osnovu istinitih činjenica.
Volt Dizni (Tom Hanks) daje obećanje svojim ćerkama da će im doneti roman Meri Popins na veliki ekran, ali se ispostavlja da je to veoma težak zadatak jer već dvadeset godina pokušava da otkupi prava na ekranizaciju od gospođe Trejvers (Emma Thompson). Ona je uverena da će Dizni samo upropastiti njenu knjigu i zato tvrdoglavo odbija da mu prepusti prava, ali na nagovor njenog agenta ona odlazi u Kaliforniju kako bi se susrela sa njim, jer ima finansijskih problema. Provodi dve nedelje sa scenaristima i vodi računa da scenario bude napisan tačno onako kako ona želi.
Posle početnog zaleta stvari se komplikuju jer ne uspevaju da pronađu kompromis u vezi osnovnih stvari. U filmu ima i flešbekova detinjstva gospođe Trejvers koja je odrasla sa svojim ocem (Colin Farrell) kog je puno volela i pored njegovih problema sa alkoholom koji su ga konačno upropastili. Njena iskusvta iz detinjstva su najviše uticala na oblikovanje knjige i upravo to je glavni razlog tolikog njenog oklevanja oko ekranizacije.
„Saving Mr. Banks“ je pametan i optimistički projekat koji će učiniti da vam tokom celog njegovog trajanja i dugo nakon odjavne špice klasične Diznijeve melodije odzvanjaju u glavi. Ovo je jedan od najboljih marketinških poteza reklamiranja kako Meri Popins, tako i same Diznijeve imperije, ali se mora priznati da bi sve bilo uzaludno da Ema Tompson nije briljirala u glvanoj ulozi. Gospođa Trejvers nam tokom trajanja filma prikazuje brojne emocije, tako da na samom početku biva teška i neprijatna prema drugima, dok vremenom vidimo koliko je velika njena psihička bol i koliko je zaista njen roman bitan za nju.
Zaista je teško ne osetiti jake emocije tokom gledanja i projekat dosta angažuje gledaoca, nebitno koliko ste zainteresovani za samu životnu priču. Sa druge strane postoje ljudi koji vole Meri Popins, ali ih ne zanima kako je film nastao, i čak i oni mogu uživati tokom gledanja. Veliki plus celom filmu daju flešbekovi, koji ekslipcitno pokazuju i sugerišu koliko je u stvari umetnikova prošlost bitna za ono čime se umetnik bavi, tj. da u svakome od nas možda čuči neki umetnik i konačno kako umetnost na različite načine utiče na sve nas.
Pored Eme Tompson koju je zaobišla nominacija za Oskara treba spomenuti Toma Henksa koji je zaista dobar u ulozi Volta Diznija. Definitivno bi više pažnje dobio za svoj performans da nije maestralnog nastupa u filmu Captain Phillips, naročito u zadnjih dvadesetak minuta tog filma. Plejada odličnih glumaca u sporednim ulogama, kao što su Kolin Ferel, Džejson Švarcman (Jason Schwartzman) i Pol Đamati (Paul Giamatti) čine ovaj film još boljim i kvalitetnijim.
Ovo je jedan emotivan i šarmantan projekat koji će ljubitelje lakših komičnih drama naprosto oduvati. Sa odličnom glumom, zanimljivim scenarijom i radnjom koja na dosta nas utiče sentimetalno, treba svako da posveti vreme njegovom gledanju.
9/10