Red Rocket je američka drama koju potpisuje Šon Bejker, filmaš koji ima reputaciju kvalitetnog autora nezavisnih filmova koji se bave jednostavnim ljudima i njihovim (ne)svakišnjim pričama. Pažnju je privukao svojim radovima Tangerine i The Florida Project u kojima je kombinovao improvizaciju i autentični realizam siromašnih predgrađa. Film je premijerno prikazan na festivalu u Kanu gde je bio u konkurenciji za Zlatnu palmu, dok je za njegovu distribuciju zadužena kompanija A24.
Radnja filma prati Majkija Sejbera (neočekivano odličan Sajmon Reks), porno glumca kome su dani megapopularnosti odavno prošli i koji se vraća u svoj rodni grad u Teksasu. Nema prebijene pare i useljava se kod svoje žene Leksi i njene majke sa kojima nije u najboljim odnosima, a dodatne probleme mu pravi činjenica što niko neće da ga zaposli. Zaplet nastaje kada upozna maloletnu Rajli, privlačnu radnicu u prodavnici krofni koja mu pruža nadu da se može trijumfalno vratiti u svet porno-industrije.
Naš junak ni približno nije iskren o lošim odlukama, propalim planovima, izdajama, prevarama i svemu onome što je rekao ili uradio i što ga je konačno dovelo u rodno mesto za koje se zakleo da se nikada neće vratiti. Ono što vidimo o njemu, njegovim motivima i njegovim postupcima nam daje prilično dobru predstavu o tome koliko je on bio loš, tipično za čoveka koji se kroz život provlačio zahvaljujući šarmu. Majkiju nije stalo do naklonosti i prihvatanja nego da ubedi ljude da rade ono što on želi – ponaša se kao da mu je stalo, ali uvek postoji neki njemu dobar poznat razlog za to.
Naš antagonista je visoko nemoralan i dosledno destruktivan čovek koji kalkuliše i improvizuje svoj put do sopstvenih ciljeva koji obično idu preko naivnih ili dobrih ljudi. Njegov konačni cilj je da uradi ono što je već uradio pre sedamnaest godina, a njegove ambicije stvaraju svojevrsno minsko polje koje se širi oko njega. Gotovo sve vezano za Majkija je gotovo sigurna laž i sve što gledamo je pomalo neprijatno, na granici podjednako neprijatne crne komedije (to se naročito odnosi na uvodne i završne scene).
Scenario se ne trudi da nam se Majki dopadne, naprotiv. Želi da razumemo njega, njegove namere i njegovu specifičnu šemu laganja, varanja i manipulacije. Tokom ubeđivanja Leksi i tokom intervjua za posao shvatamo da je bestidni retorički taktičar i hvalisavac, a kroz iskrene interakcije sa komšijom saznajemo koliko je ogorčen zbog stvari koje su mu se desile. Međutim, zajedničko svemu onome što kaže u svojim izgovorima ili pričama je da on nije ni na koji način kriv za ono što mu se desilo.
Centralni zaplet prati njegov odnos sa Rajli, devojkom čiji samouvereni stav prikriva naivnog i ranjenog devojčurka. Iako Majki izgleda zadivljen, male su šanse da se njegove namere sa njom svode na tradicionalnu romantiku. Majkijeva proračunata manipulacija je prilično uznemirujuća i, uprkos početnim simpatijama, kako film odmiče tako sve više želimo da dobije ono što mu neminovno i zasluženo stiže. Sajmon Reks je prilično šarmantan i omogućuje nam da razumemo sve ono što se odvija u Majkijevom umu, a u prilog mu ide što izgleda veoma vitalno za nekoga kome se približava šesta decenija života.
Red Rocket je živopisan portret siromašnog američkog predgrađa i fascinantno neosuđujući prikaz nemoralnog čoveka koji je spreman na sve u potrazi za boljim životom.
moja konačna ocena: 8/10