Pod veoma svežim i jakim utiskom pišem osvrt za ovaj film. Iako nisam sigurna ni da li sam ga u potpunosti shvatila na pravi način, ali jedno je sigurno – ovaj film zahteva da se pogleda više puta jer nekako odaje premisu da ćete svakim novim gledanjem otkriti nešto novo (bitno) za kompletnu i potpunu sliku filma. Uz par naslova, ovo je meni bio jedan od najiščekivanijih filmova ove godine i u potpunosti je ispunio moja očekivanja.
Priča prati neimenovanog vremenskog agenta (Ethan Hawke) koji putuje kroz vreme i sprečava zločine. Zbog kompleksnosti putovanja kroz vreme svako novo putovanje nosi sa sobom trajne posledice, kako psihičke, tako i fizičke koje se sve više odražavaju na njega. Na svom poslednjem zadatku on će se naći u poteri za jedinim zločincem, izvesnim Frizl Bomberom koji mu je izmicao tokom cele njegove karijere kao agenta, i koga nikada nije uspeo uhvatiti iako mu je zadnji put bio jako blizu. Zbog toga se odlučuje na zadnji, najrizičniji način, regrutujući novajliju da pokuša da ga konačno uhvati, iako zna da će to najverovatnije da rezultirati potpuno drugačije.
Ovaj australijski sci-fi triler je baziran na priči All You Zombies autora Roberta Heinleina. Film su režirala braća blizanci Spirig, Majkl i Piter (Michael Spierig, Peter Spierig), Australijanci nemačkog porekla koji su zaslužni za akcioni horor Daybreakers iz 2009. godine koji mi se takođe jako svideo. Tom filmu su svi priznali originalnu i veoma zanimljivo zamišljenu, ali slabije realizovanu ideju. Mislim da su sa ovim filmom ponovili stvar, ali sa tom razlikom da je u ovom slučaju i izvedba bila na nivou i da su konačno uspeli u svom naumu, da nam pruže gledanje jednog originalno zamišljenog filma koji je vrhunski realizovan. Opet su angažovali sjajnog glumca Itana Houka koji se sa njima radio i na prethodno spomenutom filmu.
Ovo ostvarenje je miks dosta žanrova i kao celina deluje ukomponovano i koherenetno. Imamo neizbežni sci-fi, najviše prikazan u vremenskim skokovima, imamo napeti triler dok iščekujemo sledeći potez glavnih aktera, imamo emotivnu dramu koja nam pokazuje šta se zapravo krije iza svega toga, imamo i psihološki osvrt u vidu traženja identiteta. Sve je to jako inteligentno sklopljeno i, iako je možda rano, neki nazivaju ovaj film novim Inception-om.
Ja ne bih išla tako daleko, ali ne bih ni umanjivala vrednost ovog filma koji svakako može i mora da se pogleda više puta, a samim tim da se i izbori za svoju sopstvenu poziciju u filmskom svetu. Sama braća su rekla da su priču pročitali najmanje tri puta dok su je konačno shvatili i počeli pisati scenario. Dosta podtema su uvrstili u samu radnju, sa akcentom na ljubav (nedostatak ljubavi, neuzvraćena ljubav) jer smatraju da je jako zanimljiva za istraživanje.
Glavnu ulogu je sjajno izneo moj ljubimac Itan Houk. Dok mu i dan danas mnogi osporavaju glumački talenat koji on nedvosmisleno poseduje, ja ga smatram jakim karakternim glumcem koji je to pokazao u filmovima poput Gatacca ili Training Day. Da bih izbegla spojlere ne mogu napisati najsvetliji glumački momenat u filmu. U ostalim ulogama pojavljuju se sve više prisutni Noa Tajler (Noah Taylor) kao nadređeni agent. On je standardno dobro odradio ovu ulogu, iako smatram da je ovo gubljenje vremena za tog glumca jer on može dosta više, što je i pokazao u filmu Red, White & Blue. Lepu i upečatljivu Saru Snuk (Sarah Snook) smo već ranije gledali u ovogodišnjem hororu Jessabelle, koji je podelio i kritiku i publiku, ali možemo se radovati njenim budućim projektima jer ona zaista obećava.
Mišljenja sam da možda nisam shvatila u potpunosti ono što nam ovaj projekat nudi jer ostavlja takav utisak, možda i gori nego onaj posle gledanja Inception-a ili Triangle-a. Samo znam da se radi o jednom sjajnom filmu koji ću da pogledam još koji put, da možda izvedem neki dublji i smisleniji zaključak, ali i bez toga preporuka vama da ga pogledate jer su ovako originalno zamišljene ideje u filmovima danas jako retke.
9/10