Brazil, zemlja sunca, fudbala, prelepih plaža, kafe i dom beskrajne Amazonije. Pored sve te magije, Brazilci imaju još jedan – znaju da naprave mnogo dobar film, i to onaj koji vam ostaje u sećanju. Pogledao sam nekoliko takvih: City of God, Tropa de Elite, Trash itd. Kada sam naleteo na preporuku za brazilski film koji nisam gledao, a preporuka kaže must see, odmah sam se latio posla. O tom filmu danas pišem.
Silvija (Fabiula Nascimento) dolazi u školu po svoje dete i dolazi do šokantnog saznanja da je dete već pušteno iz škole. Izbezumljena slučaj prijavljuje policiji. U policiji bivaju saslušani svi, Silvija, učiteljica i Silvijin muž Bernardo (Milhem Cortaz). Kroz policijsko ispitivanje doznajemo određene informacije od uključenih aktora, a njima se pridružuje i Rosa (Leandra Leal) koja je, ispostavlja se, Bernardova ljubavnica. Polako se slažu delovi priče, koja se od potpuno obične pretvara u nešto potpuno neverovatno.
O Lobo atrás da Porta nije grandiozan projekat koji mnogo košta, koji ima mnogo statista, grandiozne lokacije itd. Ne, ovo je film koji počiva na priči koju nosi veoma mali broj glumaca, ali ta priča je izuzetno dobra, snažna, nepredvidiva, slojevita, a način na koji je ispričana i odglumljenja čini ovaj ga posebnim, kvalitetnim i vrednim vaše pažnje.
Vuka pred Vratima je režirao i napisao Fernando Koimbra (Fernando Coimbra) kome je ovo prvi dugometražni film. Nadam se da ćemo ih još od njega videti, obzirom kako je uradio ovaj. Koimbra je uradio sjajan posao, prvenstveno napisavši odličan scenario. Tom odličnom poslu je dodao još jedan, izabravši odlične glumce koji će taj scenario da iznesu. Veoma dobrom režijom je sve to lepo spojio i podario nam odličan film.
Autor je uzeo jedan element sveprisutan u životima ljudi od pamtiveka i iskoristio ga kao temelj svoje priče. Dalje je sa njim nastavio graditi zdanje, sve veće i veće. U tu gradnju je dodao još sličnih elemenata, izgledom različitih, ali u biti potpuno istih. U tom kompleksnom zdanju neminovno je bilo da će doći do tačke kada elementi neće moći koegzistirati, a od te tačke iz velikog zdanja poteći će potoci prljavštine i za sve uključene aktere priče doneti nezamislive posledice. Taj element je laž, koja je tokom cele priče brižljivo uzgajana, bujala, rasla, množila se u raznim pravcima i uvlačila se duboko u živote svih junaka naše priče, tek pod velikim pritiskom počela je da se odmotava i pokazuje svoje pravo lice, i otkrila nam celu priču koja će vas sigurno protresti.
Kao što sam rekao, odličnu priču su izneli glumci svojim odličnim rolama. Iskreno od njih jedino znam Milhem Kortaza koji igra Bernarda, kojeg sam gledao u Tropa de Elite. Ovde je, baš kao i tamo, odličan, ali, po meni, najbolja je bila Leandra Leal u ulozi Rose – pružila jednu veoma jaku i emotivnu izvedbu.
Odlična slow burner drama koja se polako odmotava i prelazi u napeti triler, i koja nam donosi snažnu priču sa nepredvidivim završetkom.[yasr_multiset setid=0 show_average=’no’]