Izabel Iper (Isabelle Huppert) je franucka glumica koja je širu popularnost stekla prošlogodišnjem nominacijom za Oskara za film Elle. Međutim, poštovaoci sedme umetnosti i filmova koji se nalaze ispod radara mejnstrima su odavno upoznati sa njenim glumačkim kvalitetima i činjenicom da je njeno učešće u filmu svojevrsni etalon kvaliteta. Takav je slučaj i sa Things to Come, autorke Mia Hansen-Løve, koja je glavnu ulogu pisala sa namenom da je odglumi upravo Izabel Iper.
Njena junakinja Natali, pedesetogodišnja profesorka filozofije iz Pariza, se suočava sa problemima. Na fakultetu se odvija protest protiv vlade, njen suprug Hajnc (koji je takođe profesor filozofije) joj je neveran, izdavač njene knjige razmišlja da raskine ugovor, dok joj majka (Edith Scob) ima svakodnevne napade panike koji se završavaju pozivanjem vatrogasaca. Njen omiljeni bivši student, sanjar Fabijen (Roman Kolinka) koji joj je podrška, se seli na selo i njoj ostaje samo majkina mačka Pandora, na koju je alergična.
U svom petom autorskom filmu, Mia Hansen-Løve nam donosi izuzetno realističnu priču koja se bavi pre svega životnom krizom sredovečne žene, koja se pored razočarenja, obaveza, nepravde i nerazumevanja – napokon oseća slobodno, kao nikad u životu. Iza fasade snažne i pomalo hladne osobe se krije očigledno veoma emotivna žena, koja se pred našim očima rasplače nekoliko puta i sa rezervom uzimamo da njen osećaj slobode pozitivno utiče na nju. Priču o ovoj ženi autorka suptilno kombinuje sa naturalizmom, pruža joj vizuelnu eleganciju i, iako je tema ozbiljna, dašak lakoće i komedije.
Hansen-Løve se u svojim filmovima bavi ljudskim dramama, ali je sudeći po komentarima ovo njen najozbiljniji film. Dosta toga se dešava u stotinak minuta trajanja, pa gledalac može imati problem da sve prihvati ili pohvata, ali se onda seti da je to sve zadesilo glavnu junakinju i shvata koliko je tek za nju sve to neočekivano i konfuzno. Natali se suočava sa nekoliko velikih kriza srednjih godina, ali one ne odavaju utisak klišea ili šablonske priče, što je svakako veliki plus ovog filma. Sve deluje uverljivo i realistično, kao da postoji jedna Natali u Parizu koju je sve ovo snašlo.
Kroz priču o Natalinim problemima suptilno se provlače neka bitna pitanja. Čime žena od preko 50 godina, čiji suprug odlazi i čija su deca već otišla, čije su uspomene poremećene prevarom u braku, da ispuni svoj život? Natali kaže da je srećna jer se svakodnevno intelektualno dopunjuje, ali da li je zaista čitanje opipljiva sreća? Ima li mesta filozofiji u modernom svetu, čije udžbenike marketinški stručnjaci šaraju kako bi bili zanimljiviji? Prisutna je doza melanholije, ali autorka spretno uspeva da, postavaljajući ova pitanja, ne izgubi nit realnosti u scenariju.
U poslednjih nekoliko godina se vodi dosta debata o ženskim filmovima, a Things to Come pruža žensku priču koju je napisala i režirala žena. Mia Hansen-Løve je tek u tridesetim, ali pokazuje da je zrela autorka koja nema problem da se bavi ozbiljnim temama, na način koji ne privlači velike producentske kuće. U Izabeli Iper je pronašla izvanrednu saradnicu, jer svaki frejm sa ovom glumicom još više dobija na jačini i dubini. Rad kamere je takođe odličan, skoro nežan, spontan i fluidan – izvanredno akcentuje glavnu glumicu i njen performans.
Glavna junakinja se suočava sa brojnim izazovima, a njene emocije i reakcije fantastično iznosi Izabel Iper. Iako gazi sedmu deceniju, krasi je devojačka lepota i elegancija koja u kombinaciji sa neporecivim glumačkim kvalitetima donosi izvanredan performans. Njena krhka konstitucija još više dočarava nemogućnost njenog karaktera da se nosi sa problemima, a samim tim pokazuje i koliko je mini-herojstva na dnevnoj bazi evidentno i potrebno kod svakog čoveka.
Things to Come je odlična francuska indi drama koja se bavi ponovnim otkrivanjem sebe, pojmom slobode i svim onim što čini život, sa standardno izvanrednom Izabel Iper u glavnoj ulozi.[yasr_multiset setid=0 show_average=’no’]