Džon Favro (Jon Favreau) se nakon nezapaženog Cowboys & Aliens iz 2011. godine vraća žanru koji ga je proslavio u svetu filmske umetnosti. U ovoj porodičnoj komediji nam servira priču o novom početku iliti fresh start kako to Ameri vole da kažu.
Polazeći od premise novi početak nikada nije bio ukusniji pratimo strastvenog kuvara Karla Kaspera (Favro), kada se neočekivano nađe na životnoj prekretnici. Pošto je napustio mesto šefa kuhinje u popularnom restoranu u Los Anđelesu, Karl prihvata ponudu da pokrene novi posao. Odlazi u Majami sa bivšom suprugom Inez (Sofía Vergara) i sinom Persijem (Emjay Anthony), gde će uz pomoć vernog prijatelja Martina (John Leguizamo) uspeti da ofucali kombi preuredi u restoran brze hrane na točkovima…
Simpatična komedija kroz koju provejava duh optimizma i kreativne energije. Dovoljno je pitka, ali ne i plitka, jer poseduje nephodnu dozu dramaturgije da je pažljivo prihvatimo i da izvučeno neke pouke. Kada radiš ono što voliš, zaista ti ništa nije teško ili nerešivo. Autor kombinuje dve često puta eksploatisane teme u američkim filmovima. Posao i porodica su tesno povezani, hteli mi to da priznamo ili ne, to je neminovnost tzv. urbanog stila života. Glavni akter ove zanimljive priče ostaje dosledan sebi, jer veruje u ono što radi. Za njega je kuvanje smisao života, kao neka posebna grana umetnosti kojoj se predaje sa puno strasti.
Konstatacija da je Favro uradio detaljnu karakterizaciju lika koji tumači je na mestu (uostalom čovek najbolje poznaje samog sebe). Međutim, dosta pažnje posvetio je i pratećem osoblju, koje je u stanju da ispuni njegove visoke kulinarske standarde. Omaleni Persi je osmišljen kao jaka veza sa porodicom od koje se otac bio otuđio, a Martin je školski primer da je u životu važno imati pravog prijatelja, saradnika kome možeš uvek da veruješ. Lik bivše supruge je kreiran onako suzdržano, jer Inez je vrlo oprezna u pogledu pružanja nove šanse čoveku sa kojim je nekada delila bračnu postelju. Angažovana glumačka ekipa je položila ispit (posmatrano u celini), jer su svi gore pomenuti likovi solidno oživljeni pred objektivom kamere.
Dopadljivo je što režiser nije propustio priliku da posveti punu pažnju kulinarskom aspektu ove ukusno aranžirane priče. Šalje nam gastronomske razglednice na proputovanju kroz Ameriku, sugestivno prikazujući lokalne specijalitete u pojedinim saveznim državama: Florida, Luiziana, Teksas, Kalifornija. Ako malo bolje zagledamo i pročitamo između redova, onda postaje jasno zašto su Amerikanci svrstani u kategoriju gojaznih nacija.
Što se tiče humora, ima ga sasvim dovoljno. Druga stvar je što se mahom oslanja na gegove, grimase i skečeve neobičnog kuvara, a to neće biti svakome baš smešno. Nedostatak lepo osmišljenih duhovitih sekvenci jeste najveća mana filma. Da sve bolje zvuči možemo da zahvalimo izvanrednim muzičkim aranžmanima, gde atmosferu stalno podgrevaju razigrani latinoamerički ritmovi. Pohvalio bih i odličan rad kamere jer nam je predočila niz krupnih kadrova u postupku pripreme obroka, čime je dat prilog tezi kako je kuvanje stvarno neka vrsta umetnosti.
Pošteno je da kažem da nisam imao neka prevelika očekivanja od ove komedije i baš iz tog razloga je ostavila na mene povoljan utisak. Obezbedila je lagodnu zabavu, a bogami i otvorila mi apetit.[yasr_multiset setid=0 show_average=’no’]
Autor: Boban Marković